lunes, 20 de diciembre de 2010

3. artikulua

Artikulu hau oso luzea denez, artikuluaren laburpen bat egin dugu eta artikulua helbide honetan ikus dezakezue.

http://www.hikhasi.com/artikulua/785

AUKERAKETAREN ZERGATIA

Testu hau aukeratu dugu, ikasgai honekin lotura zuzena duela pentsatu dugulako. Bestalde, artikuluan aipatzen den programa, gaur egun, ikastola eta ikastetxe askotan erabiltzen da eta etorkizunean gu ere honekin lan egitera heldu gaitezke.

LABURPENA

Testu honek programa informatiko bati buruz hitz egiten du, KLIK programa hain zuzen ere. Programa hau Katalunian sortu zen eta modu azkarrean hedatzen ari da, hainbat hizkuntzatara itzuli delako. Artikulu hau Bartzelonako LH-ko ikastetxe batean eginiko ikerketa baten oinarrituta dago. Honen ezaugarri nagusia aurretik erabilitako oinarrizko eredu batzuetatik abiatuta, jarduera hezitzaileak sortzea da, eta curriculumeko alderdi guztiak barne hartzen ditu arlo guztietarako aplikazioetarako aukera eskaintzen bait du.
Bestalde, ariketa mota ezberdinekin osatuta dago (letra zopak, gurutzegramak…).
Programa honen balio hezitzailea aztertzeko edo baloratzeko matematikarako prestatutako ariketa multzo bat aztertu zuten. “National Development Programe in Computer Assisted Learning” ikerketatik abiatuz, kategoria batzuk osatu ziren (Kemmins-en kategoriak) programa informatiko honek irakaskuntza eta ikaskuntzarako zuen ahalmena ikertzeko asmotan. Kategoria bi daude, eta hauek honetan datza: alde batetik, curriculumeko kategoriak (ikaskuntza paradigma), horietan oinarrituz erabilitako aplikazioak ikuspegi pedagogikotik justifika daitezkeen, eta beste alde batetik, ikasketa ereduak deskribatzen dituzten kategoriak (zeregin kognitiboak), ikerketaren emaitzak eta ordenagailu bidezko ikasketari buruz egindako baieztapenak. Ikerketan kategoria horiek aplikatu baino lehen ohartu ziren, erabiltzaileari informazio bat aurkeztu eta gero horri buruzko galderak edo ariketak egiteko moduko programa bat zela. Eta kategoriak aplikatzerakoan baieztapena etorri zen, haurrak aurretik jasotakoari buruzko ariketak ditu, informazioa jokoan jartzeko. Paradigma hezigarriei dagokionez, programak ez du eginkizun kognitibo bat bultzatzen baizik eta erantzuna ondo dagoen edo ez. Eta eginkizun kognitiboei buruz, esan beharra dago, haurrak jardueran zehar aurkezten zaiona gogoratu edo ezagutu egiten duela soilik. Haurrak ariketak pentsatuta edo pentsatu gabe egin ditzake galdera erantzun batekin lotu behar baititu bakarrik. Ondo erantzun dezake bai, baina ulertzen duen kontzeptu bat erabiltzen duelako edo saiakera eta errakuntzaren bidez erantzun zuzena aurkitu duelako.  Hori dela eta, esaten da programa honek ez duela ulermena bultzatzen, baizik eta, arazo bat erantzun batekin lotzea. Hau dela eta, ikasleen artean ez dago elkarrizketarik.
Programa honek arrakasta handia izan du, eta arrazoiak honako hauek dira: oinarri ekonomikoa (oso merkea da), erabiltzeko erraztasuna (irakasleen teknologia berriekiko ezjakintasuna ez da nabaritzen), denbora (programa on bat haurrei irakasteko denbora asko behar da) eta azkenik espazioa (ordenagailu eskasia).

IRUZKIN

Gure taldeko kide batek txikitan ikastolan programa hau erabili zuen. Eta berak esan bezala, oso erraz erabiltzen den programa informatikoa da, oso sinplea, erantzunak “a boleo” erantzuteko horietakoak… Artikuluak kontatzen duena baieztatzen du beraz.
Programa honek, gure ustez, badauka balio hezitzaile bat, curriculumean agertzen diren puntuak eta klasean landutako gauzak jorratzen direlako. Baina esan beharra dago, informazioa erakutsi eta segidan azaltzen diren ariketak, oso oso errazak direla eta mailarik zailenean ere haurrak oso erraz ebazten dituztela. Eskaintzen den informazioa oso erraza izateaz aparte, ez diote pentsarazten haurrei. Orduan, informazioa irakurri edo gainetik begiratu, eta ariketak gogo gabe egiten dituzte. Ariketak gutxi gora behera irakurri eta ahal den bezala ebazten dituzte buruari bueltak eman gabe, eta gure ustez, ez dute ezer ikasten.
Artikuluan aipatzen den beste puntu bat programaren abantailena da. Lehendabizi, ulertzen dugu ikastola askok ez dutela aukerarik programa garesti eta on bat erosteko, hori dela eta, ahal dutena erabiltzen dute, programa honen antzekoak hain zuzen ere. Bestalde, oso erraza da erabiltzen, hori dela eta irakaslearen teknologia berriekiko ezagutza eza ez da igartzen. Gu honekin guztiz kontran gaude, irakasleak prestakuntza minimo bat izan beharra du arlo honetan. Ez dakielako edo ikasteko gogorik ez duelako, ikasleak ezin dira ibili programa eskasak erabiltzen. Aurrean aipatu dugunarekin, gure ustez, irakasleak beraien ikasketak birziklatu eta gaur eguneko eskaeretara moldatu behar dira. Azkenik, artikuluan kontatzen da, haurrei programa on bat erakusteko denbora asko behar dela. Egia izan daiteke baina ez bagara saiatzen inoiz ez ditugu emaitzak ikusiko.  
       
  

No hay comentarios:

Publicar un comentario